شهید محمـدعلــی بــاقــری جام خانه

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محمـدعلــی بــاقــری جام خانه

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محمـدعلــی بــاقــری جام خانه

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام محمدعلی باقری جام خانه از شهدای دانش آموز شهرستان ساری می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : ابوالقاسم
تاریخ تولد : 1347/07/14
تاریخ شهادت : 1365/10/21
محل تولد : میاندورود
گلزار روستای جامخانه میاندرود
نحوه شهادت : جراحات وارده
محل شهادت : شلمچه - عملیات کربلای 5
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

وصیت نامه شهید محمد علی باقری

يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۴۴ ق.ظ

ولاتقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء ولاکن لا تشعرون(بقره آیه 154 )

و آن کسی را که در راه خدا کشته میشود مرده نپندارید بلکه آنان زنده اند ولیکن همةشما این حقیقت را نخواهید یافت .

با درود و سلام بر یگانه منجی عالم بشریت و نائب بر حقش امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و با درود و سلام بر شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و با سلام بر رزم آوران جبهة نور علیه ظلمت که بر علیه کفر جهانی می جنگد و در تمام پیکار خود هدفی جز برپایی حکم          خدا را ندارند .

بنده محمد علی باقری فرزند ابوالقاسم طبق وظیفه شرعی که بر عهدة هر انسان مکلفی می باشد ملزم به نوشتن وصیت نامه شده ام . رسول اکرم ( ص ) می فرماید قطره خونی که در راه خدا ریخته        می شود محبوبترین اندوخته نزد خداوند خواهد بود شهادت نصیب هر انسانی نمی شود مگر اینکه دست از هر گونه مسائل مادی بر دارد و توکل به خداوند نماید و از خداوند تبارک و تعالی تشکر می کنم که سرزمین گمراهی یأس و ناامیدی گناه و معصیت به سرزمین نور هدایت -  فضیلت - علم و تقوا هدایت و راهنمایی نمود . خداوندا در حالی که به سوی تو می آیم که امیدی به فضل و کرم گذشت تو دارم و از تو می خواهم که با فضل خود با من معامله نمایی نه با عدل خود .   

 از امت حزب الله می خواهم که حمایت همه جانبه خود را از امام امت داشته باشند چون امام نماینده ای از جانب خداوند بزرگ می باشد . و خواسته است بدین وسیله ما را با دریایی از علم، تقوا و آزادی آشنا نماید .

مسئله بعدی مسئله جنگ است . امروز مسئله جنگ بسیار باارزش می باشد و باید مردم با تمام امکانات حمایت نمایند و از این جنگ باید با حمایت همه جانبه مردم در بسیج مقاومت پایگاهها تصمیم گیری گردد و همه با هم همچون گذشته ، یاوران امام حسین ( ع ) را به معیاد گاه عاشقان الله نمایند پیروزی ما در جنگ پیروزی اسلام بر کفر جهانی می باشد . از پدران و مادران میخواهم مبادا از آمدن فرزندان خود به جبهه ها ممانعت به عمل آورند در این صورت در دنیا و آخرت در نزد رسول الله سر افکنده خواهید شد . و در تمام موارد متعهد و منسجم باشید، نماز جماعت ، دعای کمیل وتوسل بسیار مهم است و در برپایی آن همت نمائید تا اندوخته این جهان برای آخرت باشد . پدر و مادرم خداوند را هزاران مرتبه بخاطر داشتن چنین پدر و مادری شکر می کنم که همگام با جنگ بوده اید و از رفتن من  به جبهه جلوگیری نکرده اید و مرا خمس فرزندان خود در راه خدا داده اید . پدر و مادرم مرا ببخشید که شما را در رنج و مشقت انداختم و مرا ببخشید که فرزند خوبی برای شما نبوده ام و نتوانستم وظایف فرزندی را خوب ادا نماییم انشاءالله شما مادران و پدران خانواده محترم شهداء در نزد خدا و رسول خدا و علی (ع) و فاطمه ( س ) روسفید هستید و انشاءالله در آن دنیا شفاعت خواه شماییم و شفاعت شمارا از خداوند متعال می نماییم و حق فرزندی را در آن دنیا به شما ادا خواهیم نمود . دیگر اینکه 28 روز روزه قضا دارم که در سال 62 در کردستان بوده ام و روزه ام شکسته بود . و نماز هرچند صلاح دیده اید از کلیه رفقا و برادران بسیج وپایگاه و انجمن اسلامی و فامیلان و غیره اگر برایشان ایجاد مزاحمت نمی شود این نماز و روزة قضا را بجا آورند. برادران الان که دارم این وصیتنامه را می نویسم ساعت 10 شب است هوای جبهه بوی عطر امام زمان می دهد و بر روی صورتم در جریان است بوی عملیات شور و حال عزاداری  دیار عاشقان الله است جائیکه نور الهی بر آن می تابد . در پایان از کلیه پدران و مادران و خواهران و برادران اگر گناهی از جانب من سر زده بود و اگر حقی بر گردن من دارید به بزرگواری خود مرا عفو نمائید . خدایا، بار الهی ، معبودا  از تو می خواهم اجر جهادم را شهادت قرار دهی نه شهرت نه مقام و پست و             مسائل مادی .         

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار .

ساعت 10 شب 5/10/1365

محمد علی باقری


۹۴/۱۲/۰۲ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی